WIADOMOŚCI

Wirth pokryje koszty przeprojektowania VR-01
Wirth pokryje koszty przeprojektowania VR-01
Nick Wirth, dyrektor techniczny Virgin Racing, w wywiadzie dla serwisu Autopsport.com przyznał, że wszystkie koszty związane z przeprojektowaniem auta VR-01 wymuszone powiększeniem zbiornika paliwa zostaną pokryte przez jego firmę, Wirth Research.
baner_rbr_v3.jpg
Przed GP Australii okazało się, że auto Virgin Racing ma zbyt mały zbiornik paliwa, aby ukończyć dystans wyścigu w przypadku niezawodności konstrukcji. Informacja ta wydaje się jednak dość dziwna gdyż podczas prezentacji VR-01 poinformowano, że bolid ma długość 5,5 metra i zbiornik paliwa mogący pomieścić przeszło 200 litrów.

Mimo to, firma Wirtha pracuje już nad nową konstrukcją monocoque’u, przy okazji chcąc rozwiązać problem poboru paliwa, który podczas kwalifikacji do GP Australii zmusił kierowców zespołu do zabrania na pokład zdecydowanie większej ilości benzyny niż wymagana.

„Podwozie dostarczamy my. Nie ma to nic wspólnego z dostawcą silników czy paliwa” mówił Wirth dla serwisu Autosport.com. „Oznacza to, że to my rozwiązujemy ten problem dla zespołu. Nie pobieramy za to pieniędzy.”

„To na nas spoczywa odpowiedzialność za dostarczenie bolidów, które mogą ukończyć Grand Prix.”

Poprawiona konstrukcja VR-01 będzie gotowa najprawdopodobniej najwcześniej na europejską część sezonu.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

32 KOMENTARZY
avatar
egonF1

31.03.2010 13:32

0

No i bardzo dobrze, ze poprawią, tylko czemu taki błąd popełnili ?


avatar
Jasiu xD

31.03.2010 13:34

0

a może spalanie jest tak duże....


avatar
pz0

31.03.2010 13:48

0

Bzdury z tym paliwem. Chcą wsadzić F-Duct, a to jest niemożliwe bez przebudowania monocoqu. Musieli jakoś uzasadnić przed FIA konieczność przebudowy więc coś ściemniają.


avatar
Sister

31.03.2010 13:52

0

Jeśli naprawdę popełnili tak dziecinny błąd to nie powinni wogóle być w F1. Obciach nad obciachy. Nawet nie wiadomo jak to skomentować...


avatar
Smola

31.03.2010 14:01

0

@3 - pz0, możesz mieć wiele racji w tym co napisałeś.


avatar
Voight

31.03.2010 14:53

0

3. pz0 to kompletnie nielogiczna teoria. Zespół taki jak VR ma tak dużo do nadrobienia że nie będą się bawić w niezwykle kosztowne modyfikacje nadwozia skoro mogą więcej ugrać za niską cenę np. poprawiając docisk aero albo balans i zyskać na tym 0.5 sec


avatar
sever

31.03.2010 15:01

0

To mi wygląda na jedną wielką ściemę-co to za komputery ,które nie potrafiły zaprojektować zbiornika ?


avatar
hotshots

31.03.2010 15:11

0

3. pz0 ...to też+korekcja całej konstrukcji dzięki danym z wyścigów/jazd na "żywo" i na bieżąco nakładanymi/symulowanymi na ich modelu. Daję głowę :) że ich "pomysłowy Dobromir " stwierdził,że przy projekcie wszystko było robione z wciśniętym "capsem....." i teraz jest okazja poprawić hehehehe


avatar
nasedo

31.03.2010 15:11

0

a może po prostu liczyli, że opór powietrza będzie mniejszy? Zauważcie, że ich furmanki są wolniejsze 6-7 sekund od konkurencji, może to nie tylko kwestia słabszego docisku (wolniejsi w zakrętach) ale też kwestia oporu powietrza od przodu (wolniejsi na prostych) co wiązałoby się z większym zużyciem paliwa.


avatar
skylinedrag

31.03.2010 15:24

0

Zrobią większy 300kg zbiornik zamiast 220kg :p wydłużając bolid do 6,5m :D


avatar
kuczek

31.03.2010 15:25

0

no i gitara


avatar
nomadwcm

31.03.2010 15:28

0

6. dokładnie też o tym pomyślałem


avatar
royley

31.03.2010 15:45

0

a nieprościej ciągać małą cysternę za bolidem


avatar
pjc

31.03.2010 15:51

0

Nie wierzę w sukces tej ekipy. Za mały zbiornik:) To po prostu śmieszne.


avatar
Cypriano

31.03.2010 15:53

0

Bardziej sie kompromitują od HRT


avatar
przemoziom99

31.03.2010 16:08

0

13 dobre powinni otorzyc własną siec stacji tak jak orlen bp czy shell


avatar
adam2530

31.03.2010 16:22

0

samoloty można tankowac w czasie lotu a bolidy f1 nie,dotej pory pewnie szefowie virgin racing drapią sie po głowie dlaczego tak jest .


avatar
MontyF!F!

31.03.2010 16:30

0

Wiem że nie na temat ale doprawdy nie wiem co zrobi Ferrari ale muszą Massie wyraźnie powiedzięc że jak jedzie wolniej od partnera to niech go przepuści a nie blokuje przez 33 okrążenia z 58 jak to było Australii.


avatar
nomadwcm

31.03.2010 16:32

0

może zapomnieli o zakazie tankowania :D


avatar
Enkil

31.03.2010 16:43

0

a może mieli wirusa w tym swoim komputerku od projektowania, hahahha :)


avatar
Musashi

31.03.2010 16:45

0

Dobrze, że Branson nie zaprojektował samolotu o zbyt małym baku i nie przekonał się o tym dopiero gdy pierwsze dwa nie doleciały do celu. Żenada.


avatar
Huberto-Kub

31.03.2010 16:49

0

te Virgin to chyba cioty nawet HRT jest lepsze


avatar
Voight

31.03.2010 16:53

0

@21. Musashi Branson ma takie pojęcie o projektowaniu jak świnia o jazzie. Co oczywiście nie zmienia faktu że jest genialnym biznesmenem


avatar
maniak300

31.03.2010 18:11

0

Proponowalbym Virgin jakas przyczepke, albo cysterne. Taniej wyjdzie i nie bedzie szumu i plotek o teoretycznym kombinowaniu z przepisami. Az sie wierzyc nie chce, ze zaprojektowali ZA MALY bak. Przeciez inzynierownie to nie pan Wlodzimierz z pod budy. Doskonale znaja zuzycie jednostki Coswortha. Sprawa smierdzi na odleglosc


avatar
elloco

31.03.2010 18:17

0

No jak tak w kosmos turystów będzie woził to moze być ciekawie


avatar
franko

31.03.2010 19:09

0

No cóż, mnie cieszy, że płyty audio Virgin Records nie są najgorsze ... choć mogłyby być lepsze...


avatar
nomadwcm

31.03.2010 19:27

0

22. to raczej dziewice :P


avatar
orto

31.03.2010 19:35

0

3. pz0 - Coś mi się wydaje, że dobrze myślisz ! Pachnie ściemą !


avatar
pz0

31.03.2010 22:13

0

6. Voight - nielogiczne by było gdyby nie chcieli upiec kilku pieczeni przy jednym ogniu. Nie wiem czy chodzi o F-Duct, może będą to inne poprawki, jestem jednak niemal pewien że zbiornik to tylko pretekst. Jak już zrobią nowe podwozie to byliby kretynami jakby nie wykorzystali tej okazji do wyraźnego poprawienia całości, tam będzie sporo poprawek. Mają już trochę danych odnośnie swojego bolidu, więc na podstawie dotychczasowych doświadczeń zrobią wersję B. Zrobią trochę poprawek i mogą zyskać noże nawet kilka sekund. F-Duct służy właśnie do sporego zmniejszenia oporów na prostych (co ja gadam - to przecież klima).


avatar
pz0

31.03.2010 22:52

0

Na autosport.com znalazłem wypowiedź Wirtha. Kompletnie już tego nie kumam. Facet twierdzi że paliwo jest źle wykorzystywane i muszą wlewać dużo więcej paliwa niż potrzeba, a na dokładkę i tak nie są w stanie wyssać całego paliwa ze zbiornika. Zadowolony stwierdza że przepisy nie zabraniają zabierać więcej paliwa niż jest potrzeba. To utwierdza mnie w przekonaniu że coś kręcą, bo tak bez powodu nie robiłby z siebie durnia, który nie ma pojęcia o zbiorniku na paliwo.


avatar
Ravfaaaaa

31.03.2010 23:00

0

Ale po co od razu to przeprojektowanie? Mogli by zbudować większy zbiornik i dołaczyć do bolidu w postaci przyczepy ;)


avatar
matito

01.04.2010 10:26

0

jak zawsze w F1 duże kwoty ale to świetny sport i tyle :) pozdro dla fanów


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu